Υποχρεωτική καθίσταται η χρήση QR code στις αποδείξεις που θα εκδίδονται από την 1η Νοεμβρίου 2023 και μετά από όλους τους τύπους φορολογικών μηχανισμών (ΦΗΜ), δηλαδή ταμειακές μηχανές, tablet, κινητά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές.
Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζεται ότι η χρήση του QR code είναι υποχρεωτική για όλους τους φορολογικούς μηχανισμούς που έχουν
υποχρέωση διαβίβασης παραστατικών στη ψηφιακή πλατφόρμα myDATA ενώ η μη συμμόρφωση θα επιφέρει αυστηρά πρόστιμα. Με τη χρήση του QRcode, πρακτικά οι αποδείξεις αποκτούν ονοματεπώνυμο και θα μπορεί να ελέγχεται άμεσα η γνησιότητά τους τόσο από τους εφοριακούς υπαλλήλους όσο και από τους καταναλωτές που θα μπορούν μπορούν να σκανάρουν τις αποδείξεις με την εφαρμογή «Αppodixi» .Η νέα απόφαση της ΑΑΔΕ έρχεται ώρες αργότερα μετά την απόφαση για τη δημιουργία ηλεκτρικού μητρώου POS μέσω του οποίου θα μπορεί εύκολα να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι των POS, κοινώς ποια είναι δηλωμένα και ποια χρησιμοποιούνται νόμιμα ή παράνομα.Το ηλεκτρονικό Μητρώο POS θα συσταθεί αυτόματα με βάση τις πληροφορίες που θα στείλουν οι πάροχοι POS τις οποίες στη συνέχεια θα έρθουν να διορθώσουν και να συμπληρώσουν οι επιχειρήσεις δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στα στοιχεία που θα έχουν αποσταλεί από τους παρόχους.
Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων θα δηλώνονται αυτοματοποιημένα, μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) που εκκαθαρίζουν συναλλαγές που εξοφλούνται με τη χρήση καρτών πληρωμής και από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs) που παρέχουν, εγκαθιστούν και διαχειρίζονται τερματικά μηχανήματα POS, ανεξάρτητα αν η καταστατική τους έδρα ή ο τόπος πραγματικής διοίκησης ή η μόνιμη εγκατάστασή τους βρίσκεται στην Ελλάδα.
Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
Από 29 Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν κατά την 30η Σεπτεμβρίου 2023.Εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
☛❤ Thanks for Comments ❤☚