Οι γνώμες είναι σαν τις κωλοτρυπίδες, όλοι έχουν από μία

Μπορεί ετυμολογικά οι λέξεις γνώμη και άποψη να μην έχουν καμία διαφορά, θα πρέπει όμως να κάνουμε ένα «διαχωρισμό» για να γίνει κατανοητό το μήνυμα αυτού του κειμένου.

Σε μια επιχείρηση ή σε ένα οργανισμό που αποτελείται από πολλούς ανθρώπους, με διαφορετικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα, εμπειρίες, συνήθειες – ήθη και έθιμα θα συναντήσουμε άλλες τόσες διαφορετικές γνώμες ή απόψεις.


Κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους θα κατέχουν «ανώτερες» θέσεις, άρα η γνώμη-άποψή τους θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα και κάποιοι άλλοι θα κατέχουν όχι τόσο ανώτερες θέσεις, αλλά θέσεις με ιδιαίτερη ειδίκευση και πολλές φορές θα πρέπει η γνώμη-άποψή τους να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα στα ζητήματα όπου ειδικεύονται ακόμα και από αυτούς που κατέχουν ανώτερες θέσεις.


Πολλές φορές θα χρειαστεί να συμμετέχουν στην λήψη μιας απόφασης, μέλη του οργανισμού οι οποίοι δεν έχουν καμία μα καμία γνώση πάνω στον αντικείμενο για το οποίο πρέπει να παρθεί μια απόφαση.


Τους λόγους που γίνεται αυτό δεν θα κάτσω να τους αναλύσω, το θέμα όμως είναι ότι όλοι μας το έχουμε αντιμετωπίσει πολλές φορές στη δουλειά μας.


Ο Αμερικάνος διανοούμενος Ντέρτι Χάρρυ Κάλαχαν έδωσε μια νέα διάσταση για τη γνώμη με το γνωστό απόφθεγμα:


“Οι γνώμες είναι σαν τις κωλοτρυπίδες, όλοι έχουν από μία.”


Και έρχομαι εγώ να συμπληρώσω και καλά κάνουν. Όλοι μα όλοι θα πρέπει να λένε τη γνώμη τους, ακόμη και για πράγματα που δεν γνωρίζουν. Απλά θα πρέπει να είναι πάντα ξεκάθαρο ότι δεν γνωρίζουν.


Δεν γνωρίζω για τι μιλάτε αλλά στα αυτιά μου δεν ακούγεται σωστό.

Εσύ είσαι ο ειδικός αλλά αν το έβλεπα πχ μπροστά μου δεν θα μου άρεζε.

Προσωπικά εμένα δεν μου αρέσει το μωβ, αλλά εσύ είσαι ο γραφίστας.

Καλό είναι λοιπόν να μάθουμε να ακούμε τη γνώμη του κάθε ένα μέσα σε ένα οργανισμό, αλλά θα πρέπει να τους απαγορεύσουμε όλους να έχουν άποψη για τη δουλειά μας.

 Και επειδή σίγουρα σου έκαψα μερικά κύτταρα θα σου μεταφέρω ένα μικρό παράδειγμα.


Κάποια στιγμή στη δουλειά μου χρειάστηκε να ανανεώσουμε το site μας. Κάναμε την έρευνά μας, συγκεντρώσαμε τις ανάγκες μας και στο τέλος προσπαθήσαμε να προβλέψουμε και μελλοντικές ανάγκες. Πριν λοιπόν ξεκινήσει ο σχεδιασμός, καλέσαμε τα τμήματα της εταιρείας να μας πουν τι ανάγκες έχουν, ποια αιτήματα δέχονται από πελάτες, τι θεωρούν ότι λείπει από το υπάρχον site κτλ.. Στο τέλος τους ζητήσαμε να μας πουν ποια site επισκέπτονται και τους αρέσουν και γιατί τους αρέσουν. Με λίγα λόγια τους ζητήσαμε ένα brief που λένε και στο χωριό μου, για να μην αφιερώσουμε χρόνο σε πράγματα που δεν είναι σημαντικά για αυτούς και το αντίθετο.

Λάβαμε μερικές απαντήσεις, για να πω δημόσια την αλήθεια δεν λάβαμε καμία επίσημη απάντηση και επειδή δεν μπορούσαμε να χάσουμε άλλο χρόνο ξεκινήσαμε την υλοποίηση με τα δικά μας δεδομένα.


Στην πρώτη πρόχειρη επίδειξη του νέου site έχοντας ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι ούτε στο 20% ξεκίνησαν όλοι την κριτική και ξαφνικά γίνανε όλοι ειδικοί.


Και όχι μόνο αυτό, μας προσπέρασαν και πήγαν να μεταφέρουν τις προτάσεις τους (την κριτική τους δηλαδή) στη διοίκηση και όχι στην ομάδα του project.


Γι αυτό λοιπόν αγαπητέ μου αναγνώστη, την επόμενη φορά που θα είσαι έτοιμος να πεις την γνώμη σου για κάτι, να είσαι σίγουρος ότι γνωρίζεις και να βάλεις τον εαυτό σου σε θέση να απαντήσει τι θα έκανες εσύ πριν κάνεις την κριτική σου.

Γι αυτό λοιπόν όλοι μπορούν να έχουν γνώμη, άποψη όμως μπορούν να έχουν μόνο οι ειδικοί.https://www.dimitriosgogos.com/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

☛❤ Thanks for Comments ❤☚