Μια εντελώς διαφορετική σχέση με τα αλκοολούχα ποτά «χτίζουν» οι νέοι - Οι τάσεις του μέλλοντος.
Φως σε μια εντελώς διαφορετική «σχέση» των καταναλωτών με τα αλκοολούχα ποτά επιχειρεί να ρίξει η IWSR, την ώρα που ο κόσμος αλλάζει ταχύτατα και μαζί με αυτόν αλλάζουν και οι προτιμήσεις των ανθρώπων σε φαγητό και ποτό.
Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία ερευνών που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, οι σημερινοί νέοι – η λεγόμενη γενιά Ζ (Gen Z), οι άνθρωποι δηλαδή που γεννήθηκαν μετά το 1995 και μέχρι το 2012 – υιοθετούν μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση απέναντι στα αλκοολούχα ποτά, η οποία δεν αποκλείεται να μεταβάλλει άρδην τα δεδομένα σε μια πανίσχυρη παγκόσμια βιομηχανία.
Με δεδομένο άλλωστε ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις, μέχρι το 2025 η γενιά Ζ θα αποτελεί το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού, οι αλλαγές στις ισορροπίες που συντελούνται, αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία.Όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα της έρευνας της IWSR, κόντρα στους μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές, οι νέοι της γενιάς Ζ (Gen Z) έχουν την τάση είτε να απέχουν συνειδητά από την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, είτε να πειραματίζονται με νέες κατηγορίες, γυρίζοντας την πλάτη στις παραδοσιακές κατηγορίες.
Απέχουν… από το αλκοόλ οι νέοι
Μεταξύ των 15 βασικών αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται η παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων (Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Νότια Αφρική, Ισπανία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ), στην Ιαπωνία καταγράφονται τα μεγαλύτερα ποσοστά αποχής μεταξύ των νέων, με ένα 63% να δηλώνει ότι δεν έχει καταναλώσει καθόλου αλκοόλ τους τελευταίους έξι μήνες. Στις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται στο 54% και στον Καναδά το 44%.
«Ένας πραγματικά μεγάλος αριθμός νέων ισχυρίζονται ότι απέχουν από το αλκοόλ», παραδέχεται ο Richard Halstead, που ανήκει στην ερευνητική ομάδα της IWSR.
Πειραματίζονται με νέες κατηγορίες
Την ίδια στιγμή, ολοένα και περισσότεροι νέοι – από εκείνους που δεν απέχουν από το αλκοόλ – εμφανίζονται πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, γυρίζοντας την πλάτη στα παραδοσιακά ποτά. Πιο συγκεκριμένα, δεν εμφανίζονται θετικοί ως προς την κατανάλωση κρασιού και μπύρας, δίδοντας στον αντίποδα «ψήφο» εμπιστοσύνης σε νέες τάσεις της βιομηχανίας όπως τα έτοιμα προς κατανάλωση (ready to drink- rtd) ποτά ή τα λευκά ποτά ή ακόμη και τα λικέρ. Τα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος κυρίως στις ΗΠΑ και τον Καναδά, ενώ τα λικέρ φαίνεται να προτιμώνται από τους νέους στην Ισπανία.
Κλειδί για την «κουλτούρα» των κοκτέιλ οι νέοι
Παράλληλα η έρευνα της IWSR επιβεβαιώνει ότι η νέα γενιά των ενήλικων καταναλωτών έχουν ρόλο κλειδί σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση της μελλοντικής «κουλτούρας» των κοκτέιλ. Εφόσον οι νέοι τα προτιμούν, εκείνοι θα δώσουν και τον τόνο για τις μελλοντικές δημιουργίες σε αγορές όπως η Ινδία, το Μεξικό, η Νότια Αφρική, η Βραζιλία, οι ΗΠΑ και η Ιταλία.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά - τους Millennials - που έκαναν σαφή την προτίμησή τους στο ουίσκι, η γενιά Ζ φαίνεται πως προτιμά περισσότερο τα κοκτέιλ με βάση τα λευκά ποτά.
Διαφοροποιήσεις ανά περιοχή
Σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς την κατανάλωση αλκοόλ από τη νέα γενιά εντοπίζονται και ανάλογα στη χώρα στην οποία ζει ο καθένας. Είναι ενδεικτικό ότι οι νέοι στη Βρετανία εκδηλώνουν προτίμηση στη βότκα, έναντι των Γάλλων και των Γερμανών που λένε «ναι» στους αφρώδεις οίνους, με τους τελευταίους να δίδουν ταυτόχρονα ψήφο εμπιστοσύνης και στην μπύρα. Στην Κίνα, οι νέοι καταναλώνουν μπύρα, κρασί και ουίσκι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου