Η πιο δημοφιλής σύνθεση του Μπετόβεν είναι και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα της κλασσικής μουσικής, γνωστή με τη γερμανική της ονομασία Für Elise ("Για τη Λίζα"). Πρόκειται για μια μικρής διάρκειας σύνθεση για πιάνο με ελαφρύ περιεχόμενο σε λα ελάσσονα, η πρεμιέρα της οποίας δόθηκε στις 27 Απριλίου 1810.Οι ειδικοί περί το έργο του Μπετόβεν, όσο και αν έχουν προσπαθήσει, δεν έχουν καταφέρει να μάθουν ποια ήταν η Λίζα. Πιστεύουν βάσιμα ότι ο μεγάλος γερμανός μουσουργός έγραψε στα σαράντα του ένα έργο "Για την Τερέζα" ("Für Therese"), προκειμένου να εντυπωσιάσει τη δεκαοκτάχρονη Τερέζα Μαλφάτι φον Ρόρενμπαχ τσου Ντέτσα, στην οποία είχε κάνει πρόταση γάμου.
Μπορεί να εμπνεύστηκε και να δημιούργησε μερικά από τα μεγαλύτερα αριστουργήματά του εμπνευσμένος από τις γυναίκες που αγάπησε ωστόσο ένα νέο βιβλίο έρχεται να δώσει μία νέα διάσταση στην ερωτική ζωή του Μπετόβεν.
Σύμφωνα με τον συγγραφέα, Νόρμαν Λέμπρεχτ ο συνθέτης παρόλο που ερωτευόταν συχνά με γυναίκες που ερχόταν σε επαφή, ωστόσο είχε μία απέχθεια προς τη σεξουαλική πράξη και την αμαρτία κάτι που με βάση και κάποια γεγονότα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Μπετόβεν δεν είχε κάνει ποτέ στη ζωή του σεξ.
"Μπορούμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι ο Μπετόβεν δεν έκανε σεξ σε κάποια σχέση του", ανέφερε ο Λέμπρεχτ σύμφωνα με τη Daily Mail.
"Και μπορούμε να είμαστε 98% σίγουροι ότι δεν είχε κάνει καθόλου σεξ στη ζωή του. Χρειαζόταν την αγάπη σαν ένα κίνητρο δημιουργίας, αλλά απέφευγε τη σεξουαλική πράξη σαν κάτι που ισοδυναμεί με αμαρτία και παραβίαση των φωτεινών ιδανικών", συμπλήρωσε ο συγγραφέας.
Ο Νόρμαν Λέμπρεχτ έφτασε στο συγκεκριμένο συμπέρασμα για τον Μπετόβεν αφού μελέτησε εκατοντάδες σελίδες ιστορικών καταγραφών, καθώς και τα "βιβλία συζητήσεων" που χρησιμοποιούσε ο Γερμανός συνθέτης για να επικοινωνεί με τους επισκέπτες του, αφού ήταν κουφός από την ηλικία των 30.
Οι λόγοι που ο Μπετόβεν δεν έκανε σεξ
Σύμφωνα με τον ειδικό δεν υπάρχει αμφιβολία για το γεγονός πως "ο Μπετόβεν ερωτευόταν συχνά", αλλά αυτή η αγάπη δεν μεταφράστηκε ποτέ σε σχέση. Όπως πιστεύει ο Λέμπρεχτ η εμμονή του Γερμανού συνθέτη με τη δουλειά του, η κώφωσή του και μια σειρά από ψυχολογικούς παράγοντες σημαίνει πως ποτέ δεν εξωτερίκευσε το πάθος που ένιωθε.
"Ο Μπετόβεν προερχόταν από δύο γενιές αλκοολικών. Ο πατέρας του ήταν σκληρός και βίαιος τόσο όσον αφορά τον ίδιον όσο και τη μητέρα του. Έτσι ο Μπετόβεν ένιωθε προστατευτικός για τη μητέρα του", ανέφερε αρχικά.
Μάλιστα όπως σημείωσε αφότου πέθανε η μητέρα του Μαρία, εξακολούθησε να ζει στο μυαλό του σαν "ένα ανέγγιχτο ιδανικό, ότι η γυναίκα πρέπει να προστατεύεται από τη βία των ανδρών και φυσικά κομμάτι της ανδρικής βίας ήταν και το σεξ".
Αυτό φαίνεται σύμφωνα με τον Λέμπρεχτ από ένα συμβάν όταν ο συνθέτης ήταν νέος και στο πώς είχε φερθεί σε μία κόρη ενός φίλου του που του είχε προξενήσει το ενδιαφέρον.
"Είναι ένα εύρημα από παρτιτούρες του για την αδέξια συμπεριφορά του και τίποτα παραπάνω. Το σημαντικός είναι όμως πως πάνω από όλα νιώθει τρόμο για τη συμπεριφορά του", εκτιμά ο συγγραφέας.
"Όπως συμβαίνει το κορίτσι τον συγχώρεσε και παρέμειναν φίλοι για μια ζωή, ωστόσο έτσι είναι με τις γυναίκες, δεν εμπιστεύεται τον εαυτό του μαζί τους".
Πώς επηρέασε τον Μπετόβεν η άφιξη στη Βιέννη
Ο ερευνητής εκτιμά ότι ο ιδιαίτερα ευαίσθητος Μπετόβεν σοκαρίστηκε από την ανηθικότητα με την οποία ήρθε αντιμέτωπος όταν έφτασε στην Αυστρία στην ηλικία των 21 και ένιωσε "απέχθεια από τη φιληδονία των Βιεννέζων και τη διαφθορά των πλουσίων. Ήταν μία πόλη όπου οι πλούσιοι μπορούσαν να αγοράσουν έφηβα κορίτσια από τους γονείς τους έτσι ώστε να μπορέσουν να τους πάρουν την παρθενία".
"Ήταν τα Σόδομα και τα Γόμορρα. Ένας σύγχρονος του Μπετόβεν μπορούσε να κάνει σεξ μόνο με τη γυναίκα του εκτός αν επισκεπτόταν έναν οίκο ανοχής. Όταν ο Μπετόβεν είχε προσκληθεί σε ένα τέτοιο χαμαιτυπείο από έναν φίλο του, τού ξεκαθάρισε ότι δεν έχει καμία πρόθεση να πάει", προσέθεσε.
Σύμφωνα με τον Λέμπρεχτ παλαιότεροι ισχυρισμοί ότι ο συνθέτης επισκεπτόταν συχνά τέτοια μέρη είναι πιθανότατα αποτέλεσμα λανθασμένων μεταφράσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως η λέξη "lusthaus", την εποχή του Μπετόβεν σήμαινε την καφετέρια και όχι τον οίκο ανοχής όπως υποδεικνύει το όνομα.Ακόμα κατά τον συγγραφέα ο Μπετόβεν είχε την τάση να ερωτεύεται γυναίκες που ήταν ανέφικτο να είναι ή να συνευρεθεί μαζί τους. "Ερωτεύεται συχνά όταν βρίσκεται λίγο πριν τα 30 και στη συνέχεια το ξεχνάει".
"Όταν έγινε 40, άρχισε να ερωτεύεται συχνά ξανά αλλά επειδή χρειάζεται ένα ρομαντικό ερέθισμα για τη δουλειά του και επειδή αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει οικογένεια. Είναι μόνος στον κόσμο. Έχει φτάσει 41 ετών φθαρμένος από τη ζωή", καταλήγει ο συγγραφέας που έγραψε το βιβλίο "Why Beethoven: A Phenomenon In 100 Pieces".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου