Το επόμενο βήμα στους κινητήρες των ηλεκτρικών οχημάτων θέλουν να κάνουν οι Γερμανοί με τη δημιουργία μοτέρ που θα μπορεί να διανύσει εκατομμύρια χιλιόμετρα.
Ο εξηλεκτρισμός των τεσσάρων τροχών βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των εξελίξεων στον δρόμο προς ένα γενικότερο βιώσιμο
μέλλον.Ωστόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και λοιπά οχήματα αποτελούν μόνο ένα κομμάτι του παζλ της κυκλικής οικονομίας που είναι ο απώτερος στόχος και για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.Στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα γίνονται σημαντικά βήματα αναφορικά με την ανακύκλωση των μπαταριών τους σε όλο τον κόσμο και φυσικά στην Ευρώπη.
Οι επενδύσεις στον συγκεκριμένο τομέα αναμένεται να κλιμακωθούν τα επόμενα χρόνια στην Ευρώπη που θέλει διακαώς να μειώσει την εξάρτησή της από τρίτες χώρες αναφορικά με την εισαγωγή έτοιμων μπαταριών αλλά και με την προμήθεια πρώτων υλών για την κατασκευή τους στη Γηραιά Ήπειρο.
Τι γίνεται όμως με τους ηλεκτρικούς κινητήρες των οχημάτων; Σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι «όχι τα δέοντα» αφού στο τέλος της ζωής τους τα ηλεκτρικά μοτέρ αποσυναρμολογούνται και καταστρέφονται ώστε να ανακυκλωθούν.Όμως ένα μεγάλο μέρος των εξαρτημάτων τους δεν ανακυκλώνεται, ενώ και πολλά από τα ανακυκλωμένα μέρη τους που συμβάλλουν στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά για την κατασκευή ηλεκτρικών κινητήρων αφού έχουν υποστεί υποβάθμιση.
Στο παραπάνω τη λύση θέλει να δώσει το πρότζεκ REASSERT, το οποίο έχει τεθεί ήδη σε κίνηση από μια κοινοπραξία εταιρειών και οργανισμών στη Γερμανία με ηγέτη τον όμιλο κατασκευής εξαρτημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία Schaeffler και χρηματοδότηση από το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Δράσης.
Το γερμανικό πρότζεκτ έχει σαν στόχο του την ανάπτυξη μεθόδων και στρατηγικών για την επισκευή, ανακατασκευή και επαναχρησιμοποίηση των ηλεκτρικών κινητήρων που έχουν φτάσει στο τέλος της ζωής τους σε νέα οχήματα.
Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι η εξέλιξη ενός «αθάνατου» κινητήρα ο οποίος θα μπορεί να αποσυναρμολογείται, να επισκευάζεται και να επαναχρησιμοποιείται εύκολα και με χαμηλό κόστος ώστε να μειωθούν σε σημαντικό βαθμό τα απόβλητα αλλά και ο ρυθμός εξάντλησης των φυσικών πόρων.
Σημαντική συμβολή στην εξέλιξη του κινητήρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά έχει το γερμανικό ινστιτούτο Fraunhofer IPA (Fraunhofer Institute for Manufacturing Engineering and Automation IPA) μέλος του οργανισμού Fraunhofer-Gesellschaft εκ των κορυφαίων επί ευρωπαϊκού εδάφους στην εφαρμοσμένη έρευνα σε πολλούς και σημαντικούς βιομηχανικούς κλάδους.
Το ινστιτούτο αναφέρει ότι η καταστροφή και ανακύκλωση ενός ηλεκτρικού κινητήρα θα πρέπει να θεωρείται ως η έσχατη λύση με την επαναχρησιμοποίησή του μοτέρ να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του προγράμματος το Fraunhofer IPA εργάζεται ήδη πάνω στον κινητήρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, έχοντας ως σημεία αναφοράς ηλεκτρικά μοτέρ που βρίσκονται ήδη στην παραγωγή ώστε να αναπτύξει τις στρατηγικές διατήρησης αξίας που απαιτούνται για την περίσταση.
Με τα 19 διαφορετικά του τμήματα και τους 1.200 εργαζόμενους, το ινστιτούτο Fraunhofer IPA που ιδρύθηκε το 1959 είναι ένα από τα μεγαλύτερα μέλη του οργανισμού και εστιάζει στην τεχνολογική έρευνα και την εξέλιξη που σχετίζεται με τη βιομηχανική παραγωγή.
Το γερμανικό ινστιτούτο εξελίσσει, δοκιμάζει και εφαρμόζει παραγωγικές μεθόδους, εξαρτήματα, μηχανήματα και συσκευές έως και ολόκληρες γραμμές παραγωγής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου