Κινητήρας θαύμα 28 κιλά και αποδίδει 886 ίππους

 

Ο συναρπαστικός αυτός κινητήρας δεν ξεχωρίζει μόνο για την υψηλή απόδοση και το μικρό του βάρος, αλλά και για την πληθώρα οχημάτων που μπορεί να εφοδιάσει.


Όποιος ήθελε υψηλή ισχύ κάτω από το καπό του τις προηγούμενες δεκαετίες, θα έπρεπε να καταφύγει στη λύση τοποθέτησης ενός μεγαλύτερου κινητήρα με πολλούς κυλίνδρους. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι ο μεγαλύτερος κινητήρας θα ανεβάσει πολύ το βάρος στον αντίστοιχο άξονα, με ότι αρνητικό συνεπάγεται αυτό.


Την λύση πριν μερικά χρόνια έδωσαν τα turbo και τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, όπου σε συνδυασμό με έναν εξελιγμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης, κατάφεραν να φέρουν στην αγορά ορισμένα πολύ δυνατά μοντέλα.Ο κινητήρας που μας απασχολεί σήμερα αποδίδει 886 ίππους, ζυγίζει μόλις 28,3 κιλά και έχει τόσο μαζεμένες διαστάσεις, που χωράει σε ένα σακίδιο πλάτης. Με λίγα απλά μαθηματικά, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει πάνω από 31 ίππους για κάθε κιλό που ζυγίζει.


Η εταιρεία που τον κατασκευάζει είναι η Helix και ειδικεύεται σε μοτέρ υψηλής ισχύος με μαζεμένες διαστάσεις. Το ερώτημα όμως που δημιουργείται είναι γιατί να θέλει κάποιος έναν τόσο μικρό και ελαφρύ κινητήρα, με τόσο υψηλή ισχύ;Ένα τέτοιο ηλεκτρομοτέρ είναι και ο SPX 242 που ζυγίζει 31,2 κιλά και αποδίδει έως και 520 ίππους. Διαθέτει στάτορα 94 χλστ. και το συνολικό μήκος του φτάνει τα 300 χλστ. Σύμφωνα με την Helix, το συγκεκριμένο ηλεκτρομοτέρ μπορεί να «αντικαταστήσει» του κλασικούς θερμικούς κινητήρες αντίστοιχης ισχύος, να «γυρνάει» μέχρι τις 15.000 σ.α.λ. και να προσαρμοστεί σε οποιαδήποτε ανάγκη και χρήση.


Η τελευταία δεν αφορά μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα τροχοφόρα οχήματα, ακόμα και σκάφη ή ελικόπτερα. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι πολλές οι εφαρμογές με τις οποίες μπορεί να συνδυαστεί. Η πιο extreme εκδοχή φτάνει τους 970 ίππους, ζυγίζει μόλις 28 κιλά και έχει μήκος που ξεπερνά ελαφρώς τους 25 πόντους (26,1 εκ.).



Δεν υπάρχουν σχόλια: