Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, όταν η ψηφιοποίηση δεν είχε ακόμα χτυπήσει την πόρτα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, οι αναλογικοί διακόπτες αποτελούσαν τη φυσική… συνέχεια των λιγότερο ή περισσότερο κρίσιμων λειτουργιών ενός αυτοκινήτου.
Ίσως ο μικρότερος αλλά και ο πλέον προβεβλημένος είναι εκείνος που μηδενίζει τον μερικό χιλιομετρητή του αυτοκινήτου, καταλαμβάνοντας περίοπτη θέση στο εσωτερικό του πίνακα οργάνων.Ακόμα, λοιπόν, και στην απίθανη περίπτωση να μην γνωρίζετε τι ακριβώς «υπηρετεί» ο συγκεκριμένος διακόπτης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα τον έχετε παρατηρήσει.Το εν λόγω «μπουτόν», το οποίο μοιάζει με μαύρη κουκκίδα επιτρέπει στον οδηγό να μηδενίσει τον μερικό χιλιομετρητή του αυτοκινήτου, ωστόσο, σε πολλά αυτοκίνητα ο συγκεκριμένος ρόλος δεν είναι και ο μοναδικός.
Σε αρκετές περιπτώσεις, λοιπόν, μέσα από τον συγκεκριμένο διακόπτη ενεργοποιείται η λειτουργία του διαγνωστικού ελέγχου του οχήματος.
Για να συμβεί αυτό οφείλει κανείς να πραγματοποιήσει κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις καθώς η παρατεταμένη πίεση του συγκεκριμένου διακόπτη δεν αρκεί.Συνήθως η ενεργοποίηση του διαγωνιστικού ελέγχου πραγματοποιείται με το ταυτόχρονα γύρισμα του κλειδιού της ανάφλεξης.
Μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας όλες οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων θα ανάψουν και είναι πολύ πιθανόν να απαιτείται και ένα δεύτερο πάτημα του διακόπτη ώστε να ενεργοποιηθεί ο διαγνωστικός έλεγχος.
Αν και εφόσον ο διαγνωστικός έλεγχος εντοπίσει προβλήματα, τότε θα τα εμφανίσει με τη μορφή κωδικών, οι οποίοι παραπέμπουν στη βλάβη.Η αποκωδικοποίηση των ενδείξεων μπορεί να γίνει σε κάποιο εξειδικευμένο ή εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις η πληροφορία αυτή μπορεί να υπάρχει και στον μαγικό κόσμο του Διαδικτύου.
Όπως και να έχει, η δυνατότητα να πραγματοποιήσει κανείς έναν διαγνωστικό έλεγχο με το πάτημα ενός διακόπτη μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη ή ακόμα και κρίσιμη αν η βλάβη αφορά κάποιο ζωτικό μέρος του οχήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου