Το κόστος ενός ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναφέρεται συχνά ως ένα από τα κύρια εμπόδια για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που επιθυμούν να κάνουν πιο πράσινες και βιώσιμες επιλογές.
Τι θα γινόταν όμως αν, αντί να δώσετε πάρα πολλά χρήματα για ένα νέο ηλεκτρικό όχημα (EV) που δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά, μπορούσατε να κρατήσετε το σημερινό σας αυτοκίνητο και να γίνετε «πράσινοι»;Η μετατροπή οχημάτων που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα σε οχήματα που λειτουργούν με μπαταρίες δεν είναι καινούργια ιδέα, με την αρχή να εφαρμόζεται ακόμη και σε παλαιά αυτοκίνητα για να τα καταστήσει κατάλληλα για τη σύγχρονη, οικολογική εποχή.
Η διαδικασία, ωστόσο, μπορεί να είναι επίπονη, με τις υπάρχουσες εταιρείες να αναφέρουν χρονικό διάστημα από δύο εβδομάδες έως έξι μήνες για την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ).
Γερμανία: Από βενζινοκίνητο σε ηλεκτροκίνητο μέσα σε 8 ώρες (!)
Με μια νέα διαδικασία και σχεδιασμό μπαταρίας, μια νεοφυής επιχείρηση (startup) με έδρα τη Γερμανία πιστεύει ότι μπορεί να μειώσει τον χρόνο αναμονής των πελατών σε μόλις οκτώ ώρες.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά μπορεί να μετατρέψει έως και 42 διαφορετικά μοντέλα από μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen Golf και Polo, Audi A3 και Seat Leon, με ένα κιτ ενός μεγέθους που ταιριάζει σε όλα αυτά τα μοντέλα.
Μπορεί να ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά ο τρόπος με τον οποίο η e-Revolt προσέγγισε τη διαδικασία μετατροπής την έθεσε από την αρχή σε διαφορετική τροχιά από άλλες εταιρείες του τομέα που επιδιώκουν να αναπτυχθούν.
Ανάγκη για ταχύτητα στην αλλαγή του κινητήρα
Πώς λειτουργεί λοιπόν και γιατί ο χρόνος υλοποίησης είναι τόσο σύντομος σε σύγκριση με τις υπάρχουσες λύσεις;
"Βγάζουμε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και έχουμε ένα πλαίσιο που χρησιμοποιεί τα παλιά σημεία του κινητήρα", εξηγεί ο Timo Walden, υπεύθυνος έργου στην e-Revolt και ένας από τους πρώτους επενδυτές της εταιρείας.
"Και έτσι μπορούμε εύκολα να αλλάξουμε μόνο τον κινητήρα με το νέο πλαίσιο και τα εξαρτήματα. Και γι' αυτό είμαστε πολύ πιο γρήγοροι από μια μεμονωμένη λύση. Έτσι, το πλαίσιο εδώ είναι ένα μεγάλο μέρος της ταχύτητάς μας".
Η εταιρεία αναφέρει ότι συνήθως χρειάζεται κατά μέσο όρο περίπου μία ημέρα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η οποία περιλαμβάνει την αφαίρεση του παλιού μπλοκ κινητήρα από το αυτοκίνητο και την αντικατάστασή του με την πατενταρισμένη τεχνολογία μπαταρίας και το πλαίσιο του κινητήρα, καθώς και την πλήρη ψηφιοποίηση του οχήματος.
Το κόστος της ταχύτατης μετατροπής
Με κόστος μεταξύ 12.000 και 15.000 ευρώ για την ολοκλήρωση της εργασίας, η τιμή μπορεί να καθησυχάσει πολλούς καταναλωτές που σήμερα δεν μπορούν να... τεντώσουν τον προϋπολογισμό τους για να αγοράσουν ένα νέο EV.
Ενώ η ταχύτητα είναι το κλειδί για να καταστεί η διαδικασία μετατροπής κλιμακούμενη, η δυνατότητα προσαρμογής της παραγωγής είναι ο άσος στο μανίκι της e-Revolt.
Ενώ η τρέχουσα διάταξη είναι προσανατολισμένη να φιλοξενήσει μια σειρά μοντέλων από συγκεκριμένες μάρκες αυτοκινήτων, η ομάδα λέει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στην πρόκληση ενός πελάτη που θέλει να μετασκευάσει ένα εντελώς διαφορετικό όχημα, επιστρέφοντας στο σχεδιαστήριο.
Αλλά γιατί να μπει κανείς στον κόπο να μετατρέψει εξαρχής ένα παλιό αυτοκίνητο και είναι οι άνθρωποι δεκτικοί στην ιδέα να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του σημερινού τους αυτοκινήτου;
"Θα έλεγα ότι το 95% των ανθρώπων είναι πολύ θετικοί απέναντι σε αυτό. Μας μιλούν και λένε: "Εντάξει, αυτό είναι υπέροχο. Είναι καλή ιδέα. Δεν χρειάζεται να έχετε νέους πόρους. Μπορείτε να τα επαναχρησιμοποιήσετε". Μερικοί άνθρωποι λένε: "Ναι, πολύ ωραία. Ίσως είναι αρκετά καλό να το έχουμε ως δεύτερο αυτοκίνητο' ή κάτι τέτοιο", δήλωσε ο Behling.
Το κοινό που πληρώνει μπορεί να βλέπει την κοινή λογική στην επαναχρησιμοποίηση και την αναβάθμιση ενός αυτοκινήτου, αλλά το άλλο πιθανό σημείο εμπλοκής είναι οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, πολλές από τις οποίες πιέζουν να σχεδιάσουν και να παράγουν μια ευρύτερη γκάμα μοντέλων EV για την αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου