NamX HUV με V8 υδρογόνου

 

Το πρότζεκτ της γαλλο-μαροκινής συνεργασίας για ένα αυτοκίνητο υδρογόνου δείχνει να παίρνει σάρκα και οστά.

Το ιδιαίτερο αυτό SUV-κουπέ αποτελεί το όραμα της NamX και του σχεδιαστικού οίκου Pininfarina που ανέλαβε το ντιζάιν. Το κόνσεπτ αποκαλύφθηκε το 2022, αλλά τώρα γνωρίζουμε περισσότερες

λεπτομέρειες και έχουμε διαθέσιμο αποκαλυπτικό βίντεο.Ο κινητήρας του HUV είναι ένας αλουμινένιος V8 των 6,2 λίτρων που κινείται με υδρογόνο. Αν παρατηρήσει κανείς την πίσω όψη του αυτοκινήτου δε θα δυσκολευτεί να το καταλάβει.


Η NamX δημοσίευσε βίντεο μέσω του οποίου έχουμε τη χαρά να ακούμε έναν δυναμικό V8 να «γουργουρίζει». Δεν είναι σαν τους βενζινοκίνητους που έχουμε συνηθίσει, αλλά και με το υδρογόνο το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό από άποψη ήχου.

Προς το παρόν, δεν έχουν αποκαλυφθεί περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την κατασκευή του κινητήρα. Ωστόσο, ο Γαλλο-μαροκινός ιδρυτής της εταιρείας, Φάουζι Ανάζα εξήγησε πως προτίμησαν έναν κινητήρα υδρογόνου εσωτερικής καύσης (HICE) για τρεις συγκεκριμένους λόγους.

Ο πρώτος ήταν η αποφυγή της χρήσης μπαταρίας, επειδή είναι βαριές και απαιτούν σπάνια ορυκτά για την κατασκευή τους. Εν ολίγοις, και είναι ακριβό το κόστος και προσθέτουν βάρος.

Δεύτερον, επειδή η Ευρώπη έχει εμπειρία άνω των 100 χρόνων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επομένως, θεωρεί ότι οι θερμικοί που καίνε υδρογόνο είναι το επόμενο βήμα.

Ο τρίτος και τελευταίος λόγος για τον Ανάζα, είναι πως ο HICE θα διατηρήσει ανέγγιχτο το πάθος των ανθρώπων για οδήγηση. Στηρίζεται ουσιαστικά στο επιχείρημα ότι «τα ηλεκτρικά δεν έχουν συναίσθημα».


Άλλο ένα προτέρημα των κινητήρων υδρογόνου, μοιάζει να είναι η ταχύτητα ανεφοδιασμού. Η NamX λέει πως έχει εξελίξει κυψέλες καυσίμου οι οποίες τοποθετούνται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και μπορούν να αντικατασταθούν σε δευτερόλεπτα.


Η εταιρεία υπόσχεται μία αυτονομία της τάξης των 500 χιλιομέτρων από το υδρογόνο που αποθηκεύεται στην κύρια δεξαμενή, καθώς και επιπλέον 300 χιλιόμετρα από έξι εναλλάξιμες κάψουλες.Έξυπνη λύση, όμως ας μην υποτιμούμε τί μπορεί να γίνει σε περίπτωση που συγκρουστεί με δύναμη κάπου ο πίσω προφυλακτήρας.


Η NmaX σκοπεύει να διαθέσει δύο εκδόσεις του HUV. Η πιο συμβατική θα είναι πισωκίνητη με απόδοση 296 ίππους και θα ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα.


Η πιο… σκληροπυρηνική έκδοση ονόματι GTH θα είναι τετρακίνητη και θα αποδίδει 542 ίππους. Επίσης, θα κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα.


Το καινοτόμο SUV-κουπέ της γαλλο-μαροκινής εταιρείας αναμένεται να έρθει στην ευρωπαϊκή αγορά στα τέλη του 2025, με τιμή εκκίνησης στις 65.000 ευρώ για την απλή έκδοση και στις 95.000 ευρώ για την έκδοση GTH.



Δεν υπάρχουν σχόλια: