Κάποια στιγμή, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά

 

Σε πόσα χρόνια τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα από συμβατικά αυτοκίνητα

Αν κάτι απασχολεί περισσότερο απ' όλα του κατασκευαστές είναι το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών, τα οποία πρέπει να συμφέρουν τον καταναλωτή χωρίς επιδοτήσεις. Και αυτό θα συμβεί πιο γρήγροα απ' όσο νομίζουμε.Τα

ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι φθηνότερα στην κατασκευή τους από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης έως το 2027 χάρη στις νέες τεχνικές κατασκευής και το χαμηλότερο κόστος των μπαταριών, δήλωσε ο Pedro Pacheco, αντιπρόεδρος έρευνας της Gartner. Όπως καταλαβαίνετε φθηνότερο κόστος κατασκευής σημαίνει και χαμηλότερες τιμές -συνήθως.


Το κόστος των μπαταριών πέφτει, αλλά το κόστος παραγωγής θα μειωθεί ταχύτερα λόγω καινοτομιών όπως το gigacasting, κατά την οποία μεγάλα τμήματα του αυτοκινήτου "χτίζονται" ως ένα ενιαίο κομμάτι, αντί να χρησιμοποιούνται δεκάδες συγκολλήσεις και συγκολλητικά μέσα. Η Tesla, την οποία ο Pacheco και άλλοι εμπειρογνώμονες αναφέρουν ως ηγέτη της καινοτομίας στη μείωση του κόστους συναρμολόγησης, υπήρξε πρωτοπόρος στο gigacasting.

"Η Tesla και άλλοι έχουν εξετάσει την κατασκευή με έναν ριζικά νέο τρόπο", δήλωσε ο Pacheco στο Automotive News Europe πριν από την κυκλοφορία μιας νέας έκθεσης της Gartner.


Ο ρυθμός υιοθέτησης των ηλεκτρικών έχει επιβραδυνθεί σε ορισμένες βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ευρώπης, και οι ειδικοί λένε ότι θα είναι ζωτικής σημασίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάσουν μοντέλα χαμηλότερου κόστους. 


Ο Pacheco δήλωσε ότι το gigacasting από μόνο του μπορεί να μειώσει το κόστος του αμαξώματος σε λευκό χρώμα κατά "τουλάχιστον" 20%. Άλλες εξοικονομήσεις μπορούν να προέλθουν από τη χρήση της μπαταρίας ως δομικό στοιχείο, είπε. 


Το κόστος των μπαταριών μειώνεται εδώ και χρόνια, είπε, αλλά η πτώση του κόστους συναρμολόγησης είναι ένας "παράγοντας έκπληξη" που θα φέρει τα ηλεκτρικά στην ισοτιμία με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης πιο γρήγορα από ό,τι πιστεύαμε, είπε.


"Φτάνουμε σε αυτό το σημείο καμπής νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν", δήλωσε ο Pacheco. Οι πλατφόρμες για ηλεκτρικά έχουν δώσει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων την ελευθερία να σχεδιάσουν γραμμές συναρμολόγησης που είναι κατάλληλες για τα χαρακτηριστικά τους, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρότερου συστήματος κίνησης και ενός επίπεδου δαπέδου μπαταρίας. 


Αντίθετα, οι "πολυενεργειακές" πλατφόρμες θέτουν περιορισμούς επειδή πρέπει να μπορούν να φιλοξενήσουν μια δεξαμενή βενζίνης ή χώρο για κινητήρα/κιβώτιο ταχυτήτων, είπε.


Η Tesla και η BYD μπορούν να μειώσουν τις τιμές

Το αν και πότε αυτές οι εξοικονομήσεις θα μεταφραστούν σε χαμηλότερες τιμές στην έκθεση εξαρτάται από τον κατασκευαστή, δήλωσε ο Pacheco, αν και η ισοτιμία των τιμών μεταξύ συγκρίσιμων ηλεκτρικών και ICE μοντέλων, κατά μέσο όρο, θα πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το 2027. 


Οι νεοεισερχόμενοι όπως η BYD και η Tesla μπορούν να αντέξουν οικονομικά να μειώσουν τις τιμές επειδή το κόστος τους είναι αρκετά χαμηλό για να το κάνουν χωρίς να πλήξουν πολύ την τελική τους γραμμή, είπε.


Η Gartner εξακολουθεί να προβλέπει ισχυρή αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών, με τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται το 2030 να είναι πλήρως ηλεκτρικά. Αλλά ο Pacheco δήλωσε ότι η αγορά κινείται σε μια περίοδο "επιβίωσης του ισχυρότερου" σε σύγκριση με μια προηγούμενη "χρυσή βιασύνη" για τους κατασκευαστές EV.


Περιέγραψε το 2024 ως έτος μετάβασης στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών, με κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και η MG να δημιουργούν τα δίκτυα πωλήσεων και τις σειρές τους, ενώ οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Renault και η Stellantis θα λανσάρουν μοντέλα χαμηλότερου κόστους.


"Συμβαίνουν πολλά πράγματα που μπορεί να μην επηρεάζουν απαραίτητα τις πωλήσεις, αλλά προετοιμάζονται για κάτι πολύ μεγαλύτερο", δήλωσε.


Οι νεοφυείς επιχειρήσεις πλήττουν δύσκολες στιγμές

Μια σειρά από startups ηλεκτρικών υψηλού προφίλ αντιμετώπισαν δυσκολίες το περασμένο έτος, συμπεριλαμβανομένης της Nio, η οποία συνεχίζει να έχει τεράστιες ζημίες- της Polestar, η τιμή της μετοχής της οποίας έπεσε απότομα από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο- και της Lucid, η οποία μείωσε την πρόβλεψη παραγωγής της για το 2024 κατά 90%. Άλλες εταιρείες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες είναι η Fisker, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Nissan, και η HiPhi, η οποία ανέστειλε πρόσφατα τις δραστηριότητές της για έξι μήνες.


Η Gartner προβλέπει ότι το 15% των εταιρειών ηλεκτρικών που ιδρύθηκαν την τελευταία δεκαετία θα αποτύχουν, ιδίως εκείνες που εξαρτώνται από συνεχείς εξωτερικές επενδύσεις για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.


"Περνάμε σε μια νέα φάση όπου τα BEV δεν μπορούν να πουλήσουν με κίνητρα ή περιβαλλοντικά οφέλη", δήλωσε. "Πρέπει να είναι ένα καθ' όλα εξαιρετικό προϊόν σε σύγκριση με ένα ICE".

Δεν υπάρχουν σχόλια: