Οι περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν το καύσιμο του αυτοκινήτου τους βάση της τιμής, χωρίς όμως να γνωρίζουν με ποια θα καταφέρουν να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση.
Η ποιότητα και το είδος καυσίμου αποτελούν μία από τις μεγαλύτερες κουβέντες στις παρέες των οδηγών και πάντα εγείρουν τις περισσότερες αμφιβολίες. Και αυτό γιατί δημιουργούνται πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς ο τύπος καυσίμου επηρεάζει την απόδοση και την αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου, καθώς και το πόσο μεταβάλει την κατανάλωση καυσίμου από τον κινητήρα.Όλα αυτά τα ερωτήματα είναι περίπλοκα και πολλές φορές δεν καταλήγουν σε ένα συγκεκριμένο πόρισμα. Βέβαια, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η βενζίνη που έχουμε στη χώρα μας, έχει πάνω κάτω ίδια προέλευση και οι εταιρείες διαφοροποιούνται με τους ελέγχους και τα πρόσθετα που διαθέτουν.
Στην Ελλάδα δεν έχουμε πρόβλημα, εκτός των εξαιρέσεων, καθώς όλα τα καύσιμα που διανέμονται και διατίθενται στο εμπόριο στα χιλιάδες πρατήρια καυσίμων που είναι κατανεμημένα σε ολόκληρη την επικράτεια το κάνουν σύμφωνα με μια σειρά ελάχιστων προδιαγραφών όσον αφορά την ποιότητα και τη σύνθεση.
Αυτό σημαίνει ότι μέσες άκρες το καύσιμο γενικά είναι κοινό και κάθε εταιρεία πετρελαιοειδών πραγματοποιεί τη δική της «μυστική» φόρμουλα με διάφορα πρόσθετα. Αυτά τα πρόσθετα ποικίλλουν σε ποσότητα και αναλογία, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν καύσιμα με λιγότερα πρόσθετα, τα οποία λογικά μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του κινητήρα και φυσικά την κατανάλωσή του.Υπάρχουν διάφορα πρόσθετα, άλλα ένα από τα σημαντικότερα είναι αυτό διασφαλίζει ότι το καύσιμο δεν δημιουργεί αφρό. Όσο λιγότερος αφρός δημιουργείται από το καύσιμο κατά το φουλάρισμα, τόσο περισσότερη βενζίνη ή ντίζελ θα βάλετε στο ρεζερβουάρ και κατά συνέπεια θα αυξήσετε την αυτονομία του αυτοκινήτου σας.
Η ύπαρξη αυτού του πρόσθετου είναι υπεραρκετή για να δείτε διαφορά στην αυτονομία ενός αυτοκινήτου, άσχετα από την εταιρεία πετρελαιοειδών που έχετε επιλέξει και ανεξάρτητα από το εάν κορυφαίων προδιαγραφών ή χαμηλού κόστους.
Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν «έρευνες» και «τεστ» από ειδικούς και μη, θα πρέπει όμως να ξέρετε ότι όλες αυτές είναι απολύτως ενδεικτικές. Σίγουρα όμως, τα καύσιμα από πρατήρια διαφόρων εταιρειών έχουν διαφορές στην αποδοτικότητα του κινητήρα, τις οποίες όμως θα πρέπει να είστε παρατηρητικός για να τις εντοπίσετε.
Επιπλέον, αρκετοί είναι αυτοί που νομίζουν ότι γεμίζοντας το ρεζερβουάρ καυσίμου με premium καύσιμο ή «100άρα», θα πετύχουν μειωμένη κατανάλωση λόγω των περισσότερων οκτανίων που διαθέτει η επιλογή τους.Συνήθως η βενζίνη 100 οκτανίων συστήνεται από τους κατασκευαστές για κινητήρες, ατμοσφαιρικούς ή υπετροφοδοτούμενους, που έχουν υψηλή απόδοση σε σχέση με τον κυβισμό τους και χρησιμοποιούνται κυρίως σε σπορ αυτοκίνητα και αυτοκίνητα που δίνουν έμφαση στις επιδόσεις.
Αν η 100άρα συστήνεται από τον κατασκευαστή ως το μοναδικό καύσιμο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τότε η επιλογή είναι μονόδρομος. Αν ωστόσο υπάρχει και η επιλογή βενζίνης με λιγότερα οκτάνια τότε δεν χάνουμε κάτι αναφορικά με την οικονομία καυσίμου και την απόδοση του μοτέρ, αφού τα οφέλη που προκύπτουν στην καθημερινή χρήση συνήθως δεν γίνονται αντιληπτά στην πράξη.
Ειδικά για την εξοικονόμηση καυσίμου, τον μεγαλύτερο ρόλο παίζουν η συμπεριφορά του οδηγού, η χωρητικότητα του κινητήρα και οι τεχνολογίες που φέρει -σύστημα stop/start, πρόγραμμα λειτουργίας Eco- και όχι ο αριθμός των οκτανίων της βενζίνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου