Η ελβετική εταιρεία nanoFlowcell Holdings εξελίσσει έναν νέο τύπο μπαταριών για αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα που αναμένεται να εξαλείψει τα προβλήματα παρεχόμενης αυτονομίας και μεγάλου χρόνου φόρτισης.
Ως γνωστόν, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι αυτές που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η επόμενη μεγάλη τάση αναμένεται να είναι οι συσσωρευτές σταθερού τύπου ηλεκτρολύτη αλλά αυτοί έχουν ακόμα χρόνια εξέλιξης.
Όμως, η ελβετική εταιρεία nanoFlowcell Holdings προτείνει τις μπαταρίες οξειδοαναγωγικής ροής για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και έχει αρχίσει να τις εξελίσσει από το 2015. Μάλιστα, εκείνη τη χρονιά δημιούργησε και το πρωτότυπο Quantino για να εφαρμόζει στη πράξη την τεχνολογία.
Έκτοτε, οι προσπάθειες των ανθρώπων της συνεχίζονται και πρόσφατα έγινε γνωστό ότι η εταιρεία ίδρυσε παράρτημά της και στις ΗΠΑ για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας, την πραγματοποίηση δοκιμών και την εξεύρεση χορηγών για να ξεκινήσει την παραγωγή του μοντέλου.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η nanoFlowcell Holdings, οι μπαταρίες οξειδοαναγωγικής ροής (γνωστές και με τον όρο «Rodox») θα μπορούν να εξασφαλίζουν αυτονομία ως 2.000 χλμ.(!) και θα φορτίζουν άμεσα.
Πώς θα γίνεται αυτό; Με τον ανεφοδιασμό τους με τα στοιχεία που χρειάζονται σε υγρή μορφή. Το σύστημα διαθέτει δύο δοχεία στα οποία τοποθετείται καθένα από τα χημικά στοιχεία. Στους συσσωρευτές, αυτά διαχωρίζονται μέσω μιας μεμβράνης που παρεμβάλλεται μεταξύ τους και η οποία επιτρέπει την ροή ηλεκτρονίων, άρα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο τρόπος λειτουργίας αυτού του τύπου συσσωρευτών μοιάζει με αυτόν που διενεργείται στις κυψέλες καυσίμου. Όμως, συγκριτικά, έχει το πλεονέκτημα διαχωρισμού των χημικών στοιχείων και της μεγάλης αντοχής στο χρόνο.
Επίσης, αυτά δεν είναι τοξικά και δεν αναφλέγονται, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του περιβάλλοντος και μειώνουν σημαντικά τον φόβο για την πρόκληση φωτιάς σε κάποιο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Εκτός από τις μπαταρίες, οι άνθρωποι της nanoFlowcell Holdings εξελίσσουν και το πρωτότυπο αυτοκίνητο στο οποίο τις έχουν εφαρμόσει. Πλέον, αυτό είναι γνωστό και ως Quant και δηλώνουν ότι μπορεί να διανύσει έως 350.000 χλμ. χωρίς κάποιο σημαντικό πρόβλημα στη διάκειται ζωής του.
Προς το παρόν, η εταιρεία συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης του συνόλου. Όπως γράψαμε ήδη σκοπός της είναι βάλει το αυτοκίνητο σε παραγωγική διαδικασία αλλά δεν έχει ανακοινώσει κάποιο σχετικό χρονοδιάγραμμα και πότε θα γίνει πράξη αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου